בדק בית – איך לעשות זאת נכון

בדק בית – איך לעשות זאת נכון?

בדק בית הוא אולי מושג שמוכר לכם בשימוש מחיי היומיום, אבל בפועל הוא מתייחס לבדיקת הבית בשלבי הבנייה. בדק הבית מתבצע על ידי אנשי מקצוע, ומטרתו לאתר ליקוים במבנה. אז איך תדעו שאתם צריכים לעשות בדק בית, כיצד עושים זאת, ומה כולל התהליך? כל זאת ועוד במדריך הבא.

 

לא כל כך מהר

אין כמו לעבור לבית חדש, שמביא איתו תחושה של התחדשות ורעננות. לא פעם, אנחנו עלולים לקבל החלטות בפזיזות, כאשר אנחנו מתרגשים ומחכים בכיליון עיניים למעבר לבית החדש. כפי שאתם ודאי יודעים, בשלבי הבנייה הבית חשוף למגוון ליקוים, וכדי לוודא שהוא עומד בתקנים יש לבצע בדק בית. כדי להבטיח את עתידכם בבית החדש, ולחסוך תיקוני תחזוקה בהמשך, יש לבצע את בדק הבית כמו שצריך. ההליך מיועד למי שנמצא בשלבי בנייה של בית, או של שיפוצים.

 

מה כולל הליך בדק בית?

בדק בית הוא הליך שמוגדר בחוק המכר, במהלכו ניתן להיעזר באנשי מקצוע שונים, על מנת לבדוק את כל הפעולות שקבלן הבנייה ביצע. על אנשי המקצוע לערוך בדיקות ליקויים, ובתום הבדיקה להנפיק דו"ח, שינתן לבעל הנכס, ולקבלן בנייה אודות התקלות שהתגלו, והשינויים שיש לבצע במבנה. אחרי שהדו"ח יהיה בידיים שלכם, תהיו מעורבים מלאים בתהליך הבנייה, ותדעו מה הליקויים שיש לתקן. בסופו של דבר, ליקויים שלא יקבלו מענה ראוי עלולים להעמיד אתכם בסכנה, לגרום לתנאים לא בטוחים למגורים, ולעלות כסף רב בעתיד.

 

על מה אנשי המקצוע מסתכלים?

אנשי המקצוע עורכים בדיקה מקיפה ככל הניתן, שכוללת את שלבי הבנייה, מעבודות השלד ועד לעבודות הגמר, בדיקה של אופן האיטום כדי למנוע נזילות בהמשך, ובדיקה של התשתיות. בנוסף, אנשי המקצוע שיעשו עבורנו את בדק הבית יבדקו את הצנרת, החשמל, ואת מערכות המים.

 

למה אסור לכם לוותר על הליך בדק בית?

כפי שכבר צוין, בדק בית מבטיח בית עמיד ויציב, שלא יצטרך טיפולי תחזוקה בעתיד. למשל – במידה והאיטום במבנה הוא אינו מספק, המים יחדרו לפנים המבנה, יגרמו לחלודה במתכות, ולחללים בבטון. כל זה יכול היה להימנע, אם בשלב בדק הבית היינו מאתרים את האיטום הבעייתי, ומתקנים זאת בקלות.

מדובר בחיסכון אדיר בעלויות, ומניעת הבעיות בטרם הפיכתן לנזקים כבדים. בנוסף, בדק בית יאפשר לכם ראש שקט, בידיעה שהבית הוא תקין ובטוח, ולא נמצאו בו ליקויים.

 

אנשי מקצוע שילוו אתכם בתהליך

כדי להבטיח שהליך בדק הבית יתבצע כראוי, בחרו באנשי מקצוע שיעשו זאת על הצד הטוב ביותר. הן בשלב איתור הליקויים, והן בשלב הנפקת הדו"ח. הדר בדק, יוכלו לסייע לבצע את התהליך במהירות, על פי התנאים בטיחות המבנה, חוק המכר, והליך בדק בית, ובכך לאפשר לכם להיכנס לדירה עם חיוך, וראש שקט.

 

Author: שלומי