תיקון תריס חשמלי

בעלי המקצוע הטובים ביותר בתיקון תריס חשמלי 🛑

תריסים חשמליים מציעים נוחות מקסימלית, תפעול מתקדם ומראה יוקרתי, שהופכים אותם לדרישת חובה בלא מעט בתים ובתי עסק בישראל. למרות שתריסים חשמליים נחשבים לאמינים ולעמידים במיוחד, אי אפשר להוציא מכלל אפשרות מצב בו ישנה תקלה כזה או אחרת במנגנון העומד בליבת התריס החשמלי.

חשוב לזכור כי תיקון תריס חשמלי חייב להיעשות על ידי חברה מקצועית הבקיאה בכך, כאשר כל ניסיון שגוי עלול לגרום לנזק משמעותי ואפילו בלתי הפיך בתריס.

התקלות הנפוצות בתריסים חשמליים

את התקלה בתריס החשמלי אנחנו עלולים לגלות בכמה תרחישים עיקריים. ייתכן שהתריס ייתקע באמצע הדרך שלו מעלה או מטה, ישמיע רעשים מוזרים או ינחת פתאום כלפי מטה (מצב שגם עלול להיות מסוכן). כל התרחישים האלו מחייבים הזמנה של חברה אשר תיקון תריסים היא המומחיות העיקרית שלה, ולא קשה להבין מדוע.

קצרה היריעה מלפרט כאן באריכות על סוגי התקלות שעלולות לאפיין תריסים חשמליים. בין השאר, מדובר כאן בתרחישים דוגמת אלו:

  • תריס חשמלי המתעקם או יוצא מהמקום, מה שמחייב יישור והחזרה שלו לארגז התריס. חשוב להימנע מניסיון להחזיר את התריס למקומו באופן עצמאי, מכיוון שחוסר ידע עלול להיות מתורגם לכדי פגיעה ממשית בשלבי התריס או אפילו במנוע החשמלי שלו
  • קרע ברצועת התריס החשמלי, המביא לכך שהתריס אינו נע כלפי מעלה או מטה למרות שאתם לוחצים על הכפתור הייעודי, ולמרות שהמנוע משמיע רעש. במקרה הזה הפתרון נחשב לרוב לפשוט יחסית, כשמחיר התיקון או ההחלפה של הרצועה צפוי לעלות כמה מאות שקלים בלבד. אתם עשויים לקבל אחריות על הרצועה החדשה, אולם לרוב תהיה זו אחריות מצומצמת לתקופה של כמה חודשים בלבד
  • נזק הנגרם לאחד משלבי התריס החשמלי, למשל כאשר מורידים אותו בטעות על פריט המסב לו נזק. הפתרון המתבקש הוא החלפה של שלב אחד או יותר, כאשר העלות משתנה בהתאם לחומר הגלם ממנו עשויים השלבים ולסוגם
  • תקלה במנגנון החשמלי של התריס, למשל הרס תשתית החשמל במקום או ניתוק החיבור בין התריס לבין המנגנון החשמלי. מדובר כאן בתיקון פשוט יחסית, שיכול להתבצע על ידי מומחי תריסים ולעיתים גם חשמלאים מורשים

אל תעשו את זה לבד

יש תריסים, וגם סוגי תקלות, שאפשר לנסות לפתור באופן עצמאי. בחלק מהמקרים מדובר בפעולות המאריכות את משך החיים של התריס או מאפשרות לו להמשיך לפעול עד אשר יתבצע הטיפול המקיף יותר במנגנון התריס. המקרה של תריס חשמלי, עם זאת, אינו עונה על ההגדרה הזו. בכל תקלה בתריס החשמלי, גדולה או קטנה כאחד, חשוב מאוד שלא לנסות לפתור אותה באופן עצמאי. גם אם מצאתם מדריך באינטרנט שמסביר, לכאורה, איך בדיוק עושים את זה. הסיכון לנזק בלתי הפיך ויקר עבור תיקון מחודש של התריס או החלפתו פשוט לא שווים את הניסיונות האלה.

אל תשכחו שמנגנון התריסים החשמליים עשוי להיות מורכב יותר ממה שנראה לעין או ממה שאתם חושבים. הרכיבים העומדים בליבת התריס החשמלי נחשבים לעדינים בכל קנה מידה, כך שכל פעולה לא נכונה (אפילו נגיעה בודדת ברכיב) עלולה לגרום נזק משמעותי לתריס. עובדה זו עלולה לייקר בעשרות אחוזים, אם לא מאות אחוזים, את הסכום שתצטרכו לשלם בסופו של דבר על תיקון התריס.

בנוסף לכך התיקון עשוי להיות מושפע מהדגם הספציפי של התריס החשמלי, ממאפייני המבנה בו הוא ממוקם ומצורת ההתקנה שנעשתה בשלבים הראשונים. זו הסיבה שמומלץ לתאר בפני החברה המתקנת את הבעיה בצורה מפורטת ככל שניתן, או אפילו להזמין את אנשיה להגיע למקום ולאבחן את התקלה.

כמה עולה תיקון תריס חשמלי?

קשה עד בלתי אפשרי לקבוע מראש מהו הסכום שתידרשו לשלם עבור טיפול בתריס החשמלי. המחיר משתנה בהתאם לסוג הבעיה, לדרגת החומרה שלה, לדגם הספציפי של התריס וכמובן שגם לנסיבות הזמנת החברה: אם מקבלים שירות מחוץ לשעות המקובלות, לדוגמה, ייתכן שהמחיר שהחברה תיגבה יהיה גבוה יותר. בנוסף קחו בחשבון הבדלים פוטנציאליים בין כל אחת מהחברות הפועלות בשדה המשחק.

ברמה הכללית, אפשר לטעון שמחיר התיקון של תריסים חשמליים מתחיל מכמה מאות שקלים, אולם עשוי להגיע גם לכדי סכום בעל ארבע ספרות. סכומים אלו הם בהחלט בגדר הסביר, ונמוכים כמובן מהתקנה של תריס חשמלי חדש.

Author: שלומי