בלווטר - יבוא ושיווק מסננים

כל הסיבות להשתמש באמצעים להפחתת אבנית בבית

רוב מי הברז שלנו מגיעים ממקור מי תהום. מים תת קרקעיים אלו סופחים מן הקרקע מינרלים רבים ועשירים במגוון יסודות. חלקם, כמו סידן ומגנזיום, מועילים מאוד לבריאותנו. עם זאת, ליסודות אלו מתלווה אחד הגורמים הבעייתיים במי הברז – האבנית. מים עשויים להיום כ"רכים" או "קשים" על פי ריכוז האבנית הנמצא בהם. מי אקוויפר החוף, המקור העיקר למי הברז שלנו, הם מים קשים ויש אומרים כי אפילו קשים מאוד. ישנן השלכות רבות לריכוז הגבוהה של האבנית במי הברז, אך למרבה המזל גם קיימים פתרונות יעילים. אלו כמה נקודות שחשוב לדעת על אבנית בבית ועד כמה חשוב לפעול להפחתת אבנית במי הברז.

כיצד מתגבשת האבנית במים?

כאמור, המים עשירים בסידן ומגנזיום. כאשר מים מתחממים, הסידן מתגבש למשקעים מוצקים. זוהי למעשה האבנית. זהו אותו משקע לבן ופירורי שאנו עשויים למצוא לעתים קרובות בתחתית הקומקום החשמלי לאחר שימוש ממושך. אם כן, האבנית אינה חומר בפני עצמו, אלא הסידן המומס במים במצב צבירה מוצק. על אף שאיננו מסוכן, אין ספק שהוא מהווה מטרד לא קטן ועשוי לגרום נזק לרכוש. בישראל, בה קיים ריכוז גבוה של מינרלים במים, חשוב שניישם פתרונות להפחתת אבנית.

האם אבנית מסוכנת לבריאות?

בעבר היה שגור מיתוס נפוץ מאוד אשר מאז כבר הופרך. רבים האמינו כי שתיית אבנית עשויה לגרום לאבנים בכליות. היום מוכח מעבר לכל ספק כי האבנית אינה מהווה סיכון בריאותי חמור. עם זאת, אין ספק כי שתיית מים מלאים באבנית היא מאוד לא נעימה ומלווה בטעם רע ומרקם פירורי בשתייה.

אילו עוד נזקים ניתן למנוע על ידי הפחתת אבנית?

הנזקים העיקריים הנגרמים למכשירים חשמליים העושים שימוש במים נגרמים על ידי האבנית. המים המתחממים במכשירים אלו, כמו דוד שמש, מדיח או מכונת כביסה, מותירים משקעים מוצקים על צנרת וגופי חימום ומוציאים אותם בחלוף הזמן מכלל שימוש. מסתימות ועד לנזקים פיזיים לרכיבים חשמליים, נזקי האבנית עשויים להיות בלתי הפיכים ללא תחזוקה נכונה של המכשיר. אפשרות אחת היא לדאוג להשתמש לעתים קרובות בתכשירים להסרת אבנית על המכשירים החשמליים שלנו כדי למנוע הצטברות מזיקה. עם זאת, קיים פתרון שורשי וחכם יותר שיאפשר לנו ליהנות מהמים שלנו בראש שקט בידיעה שהם נקיים מאבנית.

להפחתת אבנית יש להשתמש בסנני מים איכותיים

כיום יותר מאי פעם זמינים בשוק מערכות מתקדמות ואיכותיות לסינון מים המבטיחות כי מי הברז שלנו יהיו נקיים לחלוטין מאבנית. על ידי שימוש בפילטר ייעודי, לא ניאלץ עוד לעולם למצוא פירורי אבנית בכוס הקפה שלנו, או לטפל בנזקים הנגרמים לדוד השמש בחלוף הזמן. כעת כשקיים מגוון פתרונות, זהו הזמן להיפרד לתמיד מהמטרד ולהיעזר באמצעים מתקדמים להפחתת אבנית במי הברז בבית שלנו.

בלווטר – יבוא ושיווק מסננים

Author: שלומי