שיפוץ חדר אמבטיה

כיצד לתקן קיר בבית

כיצד לתקן קירות בדירה ובבית

רוב הבתים בנויים משילוב של לבנים, בלוקי בטון ועץ על בסיס מוצק המכונה יסודות. כמה בתים ישנים יותר יכולים להיות עשויים גם מאבן טבעית מקומית. בניית הקירות תלויה אם הם חיצוניים או פנימיים, ואם הם נושאים או לא נושאים.

ראשית אנו ממליצים להשתמש בשיפוצניק מומלץ ועכשיו הקירות החיצוניים של הבית כולם נושאים, שכן הם תומכים במשקל הגג, הרצפות והקירות הפנימיים. קירות פנימיים מחלקים את שטח הרצפה לחדרים, ולרוב עשויים מחומרים כבדים פחות. מכיוון שקירות פנימיים רבים אינם מבניים (במילים אחרות, הם אינם תומכים במבנה) הם ידועים כקירות שאינם נושאי עומס.

עם זאת, לא כל הקירות הפנימיים אינם נושאים. חלקם יכולים לתמוך בחלקו בקורות הרצפה והתקרה, בעוד שאחרים מוסיפים ליציבות הבניין. אז לעולם אל תניח שקיר פנימי אינו נושא עומס, וקבל תמיד ייעוץ מקצועי לפני שאתה מנסה לבצע שינויים גדולים כלשהם.

התחל בצפייה במדריך הווידאו שלנו למטה לקבלת עזרה בתיקון חורים קטנים.

קירות חיצוניים מוצקים

קירות חיצוניים יכולים להיות בנייה מוצקה או חלל (חלול). בבתים שנבנו לפני שנות ה-20, תמצאו בדרך כלל קירות חיצוניים מוצקים עשויים מאבן טבעית או לבנים. הם בדרך כלל בעובי של לפחות 225 מ"מ (אורך של לבנה רגילה), ולעתים קרובות הם לבנה וחצי עובי כאשר הבית חשוף למזג אוויר קשה. כיום, קירות מוצקים עשויים לרוב מגושי בטון. סוג זה של קיר בדרך כלל נותן בידוד קול טוב, אך אינו שומר על חום ביעילות רבה.

חלל קירות חיצוניים

לרוב הבתים המודרניים יש קירות חיצוניים שנבנו עם חלל באמצע. בדרך כלל, כל העלים (הקירות) הם בעובי של כ-100 מ"מ, מופרדים על ידי רווח של לפחות 50 מ"מ, וקשורים יחד עם קשרי קיר מתכת כדי להפוך אותם ליציבים.

קירות חלל בנויים מלבנים, בלוקים בטון או מסגרות עץ, או שילוב של אלה. הם יעילים יותר מקירות מוצקים במניעת חדירת לחות ואיבוד חום. קירות לבני חלל לא מבודדים יכולים גם להישפף ביניהם חומר בידוד – מה שהופך את הבית שלכם להרבה יותר נעים וחסכוני באנרגיה.

קירות פנימיים

ישנם שני סוגים של קירות פנימיים בבית: קירות מסיבות וקירות מחיצה. קירות מסיבה הם קירות משותפים בין בתים צמודי קרקע או דו משפחתיים. קירות מחיצה מחלקים את שטח הרצפה בתוך נכס לחדרים, ולרוב (אם כי לא תמיד) אינם נושאים.

קירות פנימיים יכולים להתבצע ממגוון חומרים לרבות אבן (בבתים ישנים), בלוקים לבנים ובטון, וגבס או קרטון קבועים למסגרות עשויות עץ או מתכת. קירות פנימיים קלים יכולים אפילו להיות עשויים מגושי זכוכית.

כיצד לתקן חורים וסדקים עם גבס

שניגשים לשיפוץ חדר אמבטיה אפשר למלא סדק עמוק בנייר עיתון , המהווה בסיס טוב למילוי. עבור חורים גדולים יותר, ייתכן שתצטרך לבנות כמה שכבות דקות של חומר מילוי ולא אחת עבה, הקפד לתת לכל שכבה להתייבש לפני הוספת השכבה הבאה.

הכנה

ניתן לבחור מתוך מגוון רחב של חומרי מילוי לתיקונים קלים:

  • מילוי פנימי – חומר מילוי לשימוש כללי המגיע מעורב מוכן או כאבקה לערבוב עם מים
  • מילוי משטח עדין – מילוי חלק במיוחד עבור סדקים קלים ופגמים במשטח
  • חומר מילוי לתיקון עמוק – חומר מילוי קל משקל מוכן עבור חורים בעומק של עד 20 מ"מ
  • חומר מילוי מתקבע – חומר מילוי שמתקבע תוך 10-20 דקות
  • חומרי מילוי אקריליים גמישים – למרווחים בין טיח לעבודות עץ
  • קצף או חומר מילוי מתרחב – עבור חורים גדולים או מרווחים אם אתה מתמודד עם תיקון נרחב יותר, ישנם שני סוגים עיקריים של טיח:
  • טיח גבס – דורש שתי שכבות ולעתים קרובות בשימוש על ידי טייחים מקצועיים, חומרי מילוי אלו חסכוניים ומתגבשים במהירות, אך די קשים לשימוש
  • פלסטרים כלליים – זמינים בשתי שכבות, אלו מגיעים בתערובת מוכנה או כאבקה לערבוב עם מים. אם אתה משרטט את הקיר שלך, ציפוי גבס יתן גימור מספיק טוב. אבל אם גם אתה צובע את זה, תצטרך גם גימור גבס (או 'רחפן').
טיפ עליון - לגרום לזה להידבק

טיפ עליון – לגרום לזה להידבק

אם אתה מערבב את חומר המילוי שלך מאבקה, הוסף שפריץ של דבק PVA כדי ליצור משחה חלקה שנדבקת ממש טוב.

כיצד לתקן סדקים וחורים בגבס

שלב 1

התחל בגריפת טיח רופף מהסדק בפינה של סכין מילוי או מגרד. בעזרת מכחול קטן, הרטיבו את הסדק במים כדי שהמילוי יתייבש לאט – זה עוזר למנוע ממנו להתכווץ וליפול מהסדק.

כיצד לתקן סדקים וחורים בגבס

שלב 2

טען מעט חומר מילוי על סכין מילוי ומשוך אותו על פני החור בזווית ישרה לסדק. לחץ בחוזקה עד שחומר המילוי מגיע מעט מעל פני השטח. השאר את זה לייבוש, ואז החלק אותו עם נייר שוחק בדרגה בינונית עטוף סביב גוש שיוף.

Author: שלומי